November 20. – Monti: Csárdás kínai átiratban –Szecsuáni Konzervatórium

Az idei opera szezont távolsági okokból ki kell hagynom, így egyéb alternatívák után kellett néznem. Pár napja kaptam egy weChat üzenetet, hogy a kampuszban Guzheng koncertet fognak tartani és akit érdekel, annak tudnak rá jegyet szerezni. Kapva kaptam a lehetőségen, így az első itteni koncertet egy hagyományos kínai hangszerelésű zenekar tartotta. Aki ismeri az ide kerülésem teljes hátterét, az tisztában van a motívum fontosságával (majd egyszer tervezem megírni). A koncertet egyébként a Szecsuani Konzervatórium Guzheng osztály növendékei adták.

A guzheng a kínaiak hagyományos húros pengetős hangszere, valamennyi kínai filmből ismerős lehet (Tigris és a sárkány, stb..). Szerintem szép magas hangzása van.

Bővebben: Guzheng 

Példa: itt 

IMG_20141118_183315.jpg

Fotó: műsorfüzet, jegy

Az első érdekesség az volt, hogy a korábbi MÜPÁ-s koncerthez képest most nem egy guzheng és a kísérő 20-25 hangszer vonult fel, hanem csupán 2-6 guzheng jelent meg. Viszont keverték a műsort zongorával és hegedűvel. Itt volt az első probléma, a hangosító kezét az első 10 percben eltörtem volna, de aztán hellyel-közzel össze tudta hangolni a zongorát és a hangszereket.

„Szerencsére” az éneket most rövidebbre vették (2-3 perc). Imádom a magas hangokat, de ehhez még kicsit szoktatni kell a fülemet.

mmexport1416392386900.jpg

Amire viszont fölkaptam a fülemet az a harmadik szám volt, szépen felkonferálták és messzi távolban mintha a xionyali-t hallottam volna ki (Jelentése: Magyar), de elhessegettem, biztos valamit félreértettem. Aztán megjelent egy zongora, egy guzheng és egy hegedű, majd rákezdtek egy számra, aminek a dallami világa túlságosan ismerős volt. A műsor füzetet jobban megnézve ez fogadott:

3.《csardas》匈牙利舞曲 – „Magyar tánczene”

Igen, itt Chengduban, kb. 7.217 km -re, egy egyetem külvárosi színháztermében ezt játszották, kicsi a világ.

 

mmexport1416392368892.jpg

mmexport1416392346055.jpg

mmexport1416392327344.jpg