Szeptember 25. – Az osztály

Felmerülhet a kérdés, honnan tudtak összeszedni összesen harminc - az én osztályomban végül kilenc- elvetemült fiatalt, aki önkéntes alapon Kínába zarándokol, azzal a feltett szándékkal, hogy ott kínai nyelven tanuljon. Sőt, ezután még itt helyben egy diploma programban is részt vegyen.
Röviden az én osztályom összetétele:
- 1 Pakisztáni
- 1 Mongol diák
- 2 Laoszi diák
- 1 Jemeni
- 3 Közép-Afrikai
- 1 Magyar (ez vagyok én)

Mi vagyunk a teljesen kezdő csapat.
Az első meglepetés akkor ért, amikor kiderült, hogy Közép-Afrika egy létező ország. Alapvetően nem tartom nagyon gyengének a földrajz ismereteimet, de ismét tanultam egy új országról. A másik meglepetés akkor ért, amikor kiderült, hogy egymás közt amúgy franciául beszélnek. Sajnos nem sikerült azt az igazi szerelmes, lágy, dallamos francia kiejtést felismernem.

Az én osztályomon kívül van egy másik csoport is. Ide kerültek azok, akik már valamennyit tanultak. Az összetétel:
- 5 Tájföldi
- 1 Mongol
- 1 Laoszi
- 1 Kazahsztán
- 1 Lengyel

Igazi kis multikulti, ázsiai felül reprezentációval, aminek az elsődleges oka az elhelyezkedés. Az afrikai, arab diákokra pedig nagyon egyszerű a magyarázat: az elmúlt párévben a Kínai állam bődületes mennyiségű pénzt pumpált Afrikába, főleg nyersanyag lelőhelyeket próbál megszerezni. Új tendencia, hogy megjelentek Dél-Amerikába is ezért várhatóan hamarosan pár diák érkezése onnan is. Gyakorlatilag házon belül képzik a saját szakembereiket a számukra fontos elsődleges érdekeltségeikhez. Anna (lengyel lány) és én csupán kisebb vadhajtások vagyunk.

Összességében pozitív mindenki. Nem azt mondom, hogy néha nem kell egy jó adag türelem és megértés a többiek felé, de valószínűleg nekem is megvannak a magam sajátosságai. :-) Az egyes helyzetek megfelelő komikumát észrevéve általában minden megoldható.

Thái, Laoszi különítmény:

IMG_20141008_164131.jpg