Szeptember 19. – Iszlám mecsetben

Amit eddig a rövid közel keleti kiruccanások során nem sikerült abszolválni (Egyiptom, Izrael, Jordánia), vagyis egy élő arab nem turista mecsetet meglátogatni, azt ma Kínában sikerült. Két Jemeni diák társaságában benéztünk Chengdu központjába, közben ha már péntek volt, ők meglátogatták a helyi mecsetet, én pedig kapva a lehetőségen, megnéztem a mecsetet belülről, sőt az imát is megtekinthettem természetesen a szőnyegen kívülről. Utána pedig egy kis „halal” menü volt az ebéd az utcai árustól az a tipikus közös kézzel bele nyúlkálós.

Érdekes épületeket eredményez a Kínai építészet keverve egy adag iszlámmal.

 

IMG_20140919_130709.jpg

IMG_20140919_130651.jpg

IMG_20140919_130943.jpg

Ami viszont elgondolkoztatott miközben néztem a szertartást, hogy általában a közel-keleti népeket az átlag európai sztereotípia nem tartja túl „pontosnak, precíznek”. Kb. az indiaiak munkamoráljával hozzuk egy szintbe. Azonban ennyire egyszerre, begyakorolt és precíz szertartást még nem sokat láttam. Úgy, hogy tudtam, a hívők nagy része tényleg a világ minden tájáról érkezett és aznap találkoztak először. Volt ott helyi kínai, üzbég, pakisztáni, indiai, jemeni stb. Ennek ellenére mindenki tudta mi miután jön, teljes összhangban történt minden.